סגל תש"ף

סגל בית ספר חורף למדעי הרוח הדיגיטליים

פרופ' אלישבע באומגרטן

פרופ רלישבע
ראש אקדמי בית ספר מנדל | ראש אקדמי מרכז מנדל סכוליון
בניין מנדל, חדר 420

פרופ' אלישבע באומגרטן מכהנת כראש האקדמי של בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח

מתמקדת בהיסטוריה החברתית של יהודי אשכנז בימי הביניים. מחקריה עוסקים במשפחה, במגדר ובחיי יום בקרב הקהילות היהודיות בגרמניה ובצפון צרפת תוך השוואה בין חיי היהודים לאלה של שכניהם הנוצריים. ספרה הראשון עסק בהורים, ילדים וחיי משפחה יהודיים במאות ה-12 וה-13 והתפרסם בהוצאת אוניברסיטת פרינסטון באנגלית (2004) ובמרכז זלמן שזר בעברית (תשס"ו). ספרה השני בוחן את העשייה הדתית היומיומית של גברים ונשים יהודיים ומשווה אותם לשכניהם הנוצרים (הוצאת אוניברסיטת פנסילווניה, 2014). לאחרונה עוסקת באומגרטן בהיסטוריה החברתית של נישואין יהודיים בימי הביניים. מאמריה האחרים עוסקים בטקסי חיים, סיפורים, מיילדות ותרבות חומרית בימי הביניים.

 

קידומת: 
פרופ'
Type of faculty: 
Admin

Prof. Giuseppe Cecere

Giuseppe Cecere
תחום: לימודי מזרח תיכון
שנה: תשע"ד

University of Bologna

Department: Middle Eastern Studies

Email: giuseppe.cecere3@unibo.it

Bio: Giuseppe Cecere is Associate Professor of Arabic Language and Literature at the University of Bologna. He holds a Ph.D. in Near Eastern Studies (History and Philology) from the University of Florence (2007). He was Fellow Researcher in Arabic and Islamic Studies at the IFAO (Institut Français d'Archéologie Orientale) in Cairo from 2010 to 2014. His researches focus on Sufi “presence” in the multicultural and multi-religious context of the Egyptian society, mainly in the Mamluk era and in contemporary times

Selected Publications: https://www.unibo.it/sitoweb/giuseppe.cecere3/publications

 

Public Lecture:

Between Two Revolutions. Islamists, Liberals and Muslim Mystics  in Egypt Nowadays (2011-2013).

קידומת: 
Prof.
Type of faculty: 
Admin

פרופ' רז חן-מוריס

רז
ראש אקדמי, תכנית עמיתי מרטין בובר
בניין מנדל, חדר 320

 

Raz Chen-Morris holds an M.A. (cum laude, in the history of medieval and Renaissance science) and a Ph.D. (2001) from Tel Aviv University. Throughout his studies Chen-Morris taught at several high schools and colleges, among them IASA High School in Jerusalem, The Bezalel Academy of Arts and Design in Jerusalem, Tel Aviv University, and Seminar Hakibbutzim. For From 2003-2014 he was a senior lecturer at the STS graduate program at Bar Ilan University. Today Chen-Morris is an associate professor in the History department at the Hebrew University of Jerusalem.

 

He has published widely on Renaissance science, concentrating on Kepler’s optics. His major publications to date are: Measuring Shadows: Kepler's Optics of Invisibility ((University Park, PA: Penn State University Press, 2016). With Ofer Gal, Baroque Science ((Chicago: The University of Chicago Press, 2013).  Together with Ofer Gal he edited Science in the Age of Baroque, International Archives of the History of Ideas, Dordrecht: Springer Verlag, 2012. Together with Hanan Yoran and Gur Zak, he edited a special issue of The European Legacy, (20:5, 2015) on  Humanism and the Ambiguities of Modernity.

Among his publications, one can note:  “Optics, Imagination, and the Construction of Scientific Observation in Kepler’s New Science”, The Monist (2001); “Shadows of Instruction: Optics and Classical Authorities in Kepler’s Somnium”, Journal for the History of Ideas (2005); “From Emblems to Diagrams: Kepler’s New Pictorial Language of Scientific Representation”, Renaissance Quarterly (2009); (With Ofer Gal) “Baroque Optics and the Disappearance of the Observer: From Kepler’s Optics to Descartes’ Doubt”,  Journal of the History of Ideas (2010); with Rivka Feldhay, "Framing the Appearances in the Fifteenth Century: Alberti, Cusa, Regiomontanus, and Copernicus" (2017); and more recently "Geometry and the Making of Utopian Knowledge in Early Modern Europe", in Nuncius 35:2 (forthcoming September, 2020).  

Currently his research is entitled “Geometry and the Making of Utopian Knowledge in Early Modern Europe”. The aim of this research project is to investigate the relationship of knowledge and especially practices of knowledge, Renaissance and Baroque poetics and political power in the crucial early stages of the Scientific Revolution of the 17th century. This research project is supported by the Israel Science Foundation (grant No. 312/20)

 

קידומת: 
פרופ'

יואל שיננזון

משה דוד צ'צ'יק
החוג למדעי הקוגניציה

החוג למדעי הקוגניציה

נושא מחקר:  למידה סטטיסטית

מנחה: ד"ר נעם זיגלמן

תקציר מחקר:  המחקר שלי עוסק בלמידה סטטיסטית – היכולת לזהות סדירויות ודפוסים בסביבה וללמוד את הסביבה בעזרתם. במסגרת זו, אני בוחן כיצד דפוסים בסביבה משפיעים על הייצוג הקוגניטיבי של הסביבה, כיצד סביבות שונות עוברות דיפרנציאציה ונלמדות,  ומהו החישוב המתבצע על המידע מן הסביבה שמתבצע על מנת ללמוד סדירויות אלו.

תחילת מלגה תשפ"ה

Type of faculty: 
Admin

תום שוורץ

משה דוד צ'צ'יק
החוג למדע הדתות

החוג למדע הדתות

נושא מחקר:  צליינות הינדואית בתת-היבשת ההודית

מנחה: פרופ' ברוריה ביטון-אשקלוני

תקציר מחקר:  פעם ב-12 שנה יוצאים אלפי מאמינים הינדואיים לצליינות רגלית בת 280 ק"מ במחוז גארהוואל במדינת אוטראקאנד בעקבות האלה נאנדה דאווי היוצאת למסעה מבית הוריה לכיוון משכן בעלה שיווה בהר קאיילאש. הצליינות ניכרת בתרבות ופולקלור מקומי ובמקביל היא משתייכת למסורת עתיקת יומין של צליינות פן-הודית. ייחודה של הצליינות היא באורכה הרב, בתנאים הגאוגרפיים הקיצוניים שהיא טומנת בחובה ובעמל התנועה האנושית ברגליים יחפות. בעבודת המוסמך ברצוני לחקור את אלמנט הקושי והסבל הכרוך סביב הצליינות הרגלית ולבחון כיצד היא מהדהדת ומחדדת את מעמדו של הסגפן הנוכח בתרבות ההודית משחר ימיה. מבחינה מתודולוגית אני נסמך על עבודת שדה אתנוגראפית, הן מקדימה והן בהשתתפותי שלי בצליינות הרגלית עצמה, תוך תיעוד במגוון מדיומים, לרבות צילום, סטילס ווידאו. 

תחילת מלגה תשפ"ה

Type of faculty: 
Admin