check
רוני אגסי כהן | בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח

רוני אגסי כהן

רוני
רוני
אגסי כהן
לימודי האסלאם והמזרח התיכון

החוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון 

נושא המחקר:  אפוס פרסי, היסטוריוגרפיה עות'מאנית והיווצרותה של זהות עות'מאנית אימפריאלית בחצרו של באיזיד השני (1512-1481)

שם המנחה:  ד"ר יוליה רובנוביץ' ופרופ' אייל ג'יניאו

 תקציר המחקר:  המחקר שלי עוסק בהתגבשות זהות עות'מאנית אימפריאלית בחצרו של הסולטאן באיזיד השני (1512-1481). בתקופה זו חלו שינויים מרחיקי לכת במדינה העות'מאנית: בעקבות כיבוש העיר קונסטנטינופול בשנת 1453 החלה המדינה להפוך בהדרגה לכוח אימפריאלי, תהליך שהוביל את העומדים בראשה לחפש מקורות לגיטימציה שיתאימו למצבם החדש כשליטים של כוח עולמי מוביל. כתוצאה, במחצית השנייה של המאה החמש-עשרה התחילה להתפתח בחצר העות'מאנית זהות אימפריאלית, שנשענה על מגוון תרבויות ומסורות שרווחו באזורים שתחת שליטת העות'מאנים. המחקר שלי מתמקד במסורת שטרם קיבלה מקום מרכזי במחקר עד כה: התרבות הפרסית, ובאופן ספציפי, ספרות אפית בפרסית. המחקר מבקש לבחון מדוע העות'מאנים החלו להשתמש במודל של כתיבה אפית בפרסית עבור כתיבת ההיסטוריות שלהם, למה תופעה זו מתחילה רק במחצית השנייה של המאה החמש-עשרה, ובאיזה אופן הייתה לכתיבה לפי מודל זה השפעה על התגבשות הזהות העות'מאנית האימפריאלית באותן השנים.

תקציר ביוגרפי:  רוני אגסי היא דוקטורנטית בחוג ללימודי האסלאם והמזרח תיכון באוניברסיטה העברית בירושלים. בעלת תואר ראשון ושני בהיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה מאוניברסיטת תל אביב. רוני חוקרת היסטוריה עות'מאנית, ומתעניינת בהשפעה של התרבות והספרות הפרסית על התפתחות התרבות והזהות העות'מאנית במאות החמש-עשרה והשש-עשרה. את עבודת הדוקטורט כותבת רוני בהנחיית ד"ר יוליה רובנוביץ' ופרופ' אייל ג'יניאו, והיא עוסקת בקשרים שבין כתיבה היסטורית בפרסית והתפתחות זהות אימפריאלית בתקופת שלטונו של הסולטאן העות'מאני באיזיד השני (1512-1481).

מלגת עזריאלי תשפ''ג

מנדל סכוליון תש''פ