קרן גולדברג

קרן

החוג לתולדות האמנות

נושא המחקר: אמנות פאראבידיונית בישראל ובפלסטין

שם המנחה: ד"ר נועם גל

תקציר המחקר: המחקר שלי מתמקד באמנות פאראבידיונית (Parafiction art) בישראל ובלפסטין בשני העשורים האחרונים. אמנות פאראבידיונית הוגדרה לראשונה ב-2009 כעבודות אמנות שמחקות, ממציאות, מזייפות או יוצרות אירועים, סיפורים או דמויות פיקטיביים, אשר מקורקעים במציאות ונחווים כאמת. ברצוני להציע כי יש לבחון את אופן הייצוג האסתטי הפאראבידיוני, ואת הקשר שלו לשאלות של אמת ואמונה, ביחס להקשר הגיאופוליטי הספציפי שבו הוא נוצר. התמקדות בהקשר הישראלי-פלסטיני תאפשר לי לבחון את ההגדרה של אמנות פאראבידיונית באופן ביקורתי, לבדוק את תקפותה ולהציע טיפולוגיה המבוססת על מקרי מבחן. מקרי המבחן, אשר ייבחנו בעזרת תיאוריות התקבלות, כוללים עבודות של תנועה ציבורית, תמיד צדוק, חליל ראבא וחאלד ג'ארר, בין השאר.

תקציר ביוגרפי: את התואר השני השלמתי בכתיבה ביקורתית מה-Royal College of Art, לונדון, ותואר ראשון בתכנית הרב תחומית באמנות ובפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. כיום אני דוקטורנטית במחלקה לתולדות האמנות, וחוקרת אמנות פאראבידיונית בישראל ובפלסטין במהלך שני העשורים האחרונים בהנחייתו של ד"ר נועם גל. אני גם עוסקת בכתיבה ובביקורת אמנות, ותורמת באופן קבוע למגזינים כגון ערב רב, ArtReview Mousse art-agenda, Frieze ו ARTnews, כמו גם לקטלוגים שונים. אני מרכזת קבוצת קריאה במגזיני אמנות בתל אביב, ומעבירה סדנאות בנושא כתיבה ביקורתית בבתי ספר לאמנות כגון בצלאל אקדמיה לאמנות ולעיצוב, ירושלים; שנקר, רמת גן; המדרשה - פקולטה לאמנויות בית ברל; ומנשר, תל אביב.

פרסומים:

2021 – (forthcoming, accepted) “From Unaware Participants to Aware Spectators: Parafiction Art in Israel and Palestine as Case Study” (tentative title), Walking with the Enemy: Reclaiming the Language of Power and Manipulation in the Post-Truth Era, eds. Gediminas Gasparavicius, Maia Toteva and Tom Williams.

2021 – (forthcoming, awaiting publication) “The Double, the Fictional and the Critical: On the (Im)Possibility of an Ontology for the Contemporary Work of Art” (Hebrew), Bezalel Journal of Visual and Material Culture, Issue no. 7: Philosophy and The Arts, ed. Adam Aboulafia.

2015 – “The Melting Pot: Parafiction Art in Israel and Palestine”, JAWS: Journal of Arts Writing by Students, Vol. 1 No. 1.
 

 

מלגת נשיא תשע"ט