ענבל קמחי

ענבל קמחי
ענבל
קמחי
החוג למדעי הקוגניציה והמוח

החוג למדעי הקוגניציה והמוח

נושא מחקר:  עדויות חדשות לתיאורית ה-Starting Big לרכישת שפה

מנחה:  פרופ' ענבל ארנון

תקציר מחקר:  המחקר שלי מתמקד במציאת ראיות חדשות לתיאוריית ה-Starting Big לרכישת שפה. תיאוריה זו מסבירה את תהליך רכישת השפה הראשונה ואת ייחודו לעומת רכישת שפה שנייה, תוך מתן דגש על תפקידן של יחידות מרובות מילים כאבני בניין אינטגרליות בלימוד ושימוש בשפה. במחקרי אני מתמקדת בשני ניבויים של התיאוריה. הראשון, קשור לאופן בו יחידות מרובות מילים נוצרות בתהליך רכישת השפה הראשונה. המטרה היא למצוא ראיות לתהליך התפתחותי בסיסי המתרחש בזמן למידת השפה. הניבוי השני עוסק בשאלה מדוע ילדים, שהכישורים הקוגניטיביים שלהם פחות מפותחים מאלו של מבוגרים, טובים יותר ברכישת שפה. הניבוי הוא שהידע הקיים אצל מבוגרים ויכולות האוריינות שלהם עשויים להשפיע על ההבדלים בין שתי הקבוצות, שאינם קשורים ליצירת יחידות מרובות המילים אלא דווקא למה שנלמד מהן. שני חלקי המחקר יבחנו ניבויים מרכזיים, שטרם נבדקו, של תיאוריית ה-Starting Big ואמורים להיות בעלי השלכות תיאורטיות ומעשיות חשובות על ההבנה שלנו של תהליך רכישת השפה ועל פיתוח טכניקות לימוד שפה יעילות יותר.

תקציר ביוגרפי: סטודנטית לתואר שני במדעי הקוגניציה והמוח. בוגרת תואר בפסיכולוגיה ובמדעי הקוגניציה והמוח באוניברסיטה העברית. 

תחילת מלגה תשפ"ד