יאיר השחר

yyr_hshkhr.jpg

החוג למוזיקולוגיה

נושא המחקר: פאן-אפריקניות מוסיקלית - אידיאולוגיה, אסתטיקה וטכנולוגיה

שם המנחה: פרופ' לואיז בית-לחם ופרופ' אדוין סרוסי

תקציר ביוגרפי: יאיר הוא בוגר תואר ראשון בחוג לפסיכולוגיה ובתוכנית "אמירים" במדעי הרוח, ותואר שני בתוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית. בארבע השנים האחרונות הוא שימש כעמית מחקר בפרוייקט  "Apartheid--The Global Imaginary: South African Cultural Formations in Transnational Circulation 1948-1990" בניהולה של פרופ' לואיז בית-לחם. מחקר הדוקטורט שלו בחוג למוסיקולוגיה מתמקד ביחסי הגומלין בין מוסיקה לחשיבה פוליטית וחברתית באפריקה הפוסט-קולוניאלית, בדגש על המדינות גינאה וחוף השנהב. בהתבסס על שיטות מחקר מתחומי האתנומוסיקולוגיה, ההיסטוריה התרבותית ולימודי התרבות, הוא מבקש לחשוף את האופנים בהם מוסיקה הנוצרת במרחבים טרנס-לאומיים משתלבת בתוך מערכי שיח של לאומיות, דה-קולוניזציה, פאן-אפריקניות ומודרניות. מחקריו הוצגו עד כה בכנסים בארה"ב, גרמניה, דרום אפריקה, סנגל וגאנה ופורסמו בכתבי העת Social Dyamics ו-Interventions. הוא לימד באוניברסיטה העברית (החוג למוסיקולוגיה) ובאוניברסיטת בן-גוריון (התוכנית ללימודי אפריקה) קורסים בנושאי מוסיקה פופולרית ומוסיקה אפריקנית. במקביל לפעילותו האקדמית, יאיר הוא נגן גיטרה וקורה (נבל של בני המנדה ממערב אפריקה), ומופיע על בימות בארץ ובחו"ל עם להקת גולסא.

פרסומים:

Hashachar, Yair. 2017. “Playing the Backbeat in Conakry: Miriam Makeba and the Cultural Politics of Sékou Touré’s Guinea, 1968–1986.” Social Dynamics 43 (2): 259–73. https://doi.org/10.1080/02533952.2017.1364467.

Hashachar, Yair. 2018. "Guinea Unbound: Performing Pan-African Cultural Citizenship between Algiers 1969 and the Guinean National Festivals." Interventions: International Journal of Postcolonial Studies. https://doi.org/10.1080/1369801X.2018.1508932

 

מלגת רוטנשטרייך תשע"ט