check
דניאל להמן | בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח

דניאל להמן

דניאל להמן1
דניאל
להמן
החוג להיסטוריה

החוג להיסטוריה

נושא המחקר: ייצוגים של הרפורמציה בפולמוס הפרוטסטנטי-יהודי: מאבקים פנים-נוצריים ב"נוכחות" יהודים

שם המנחה: פרופ' רם בן-שלום, ד"ר איה אלידע

תקציר המחקר:  עבודת הדוקטורט שלי עוסקת בייצוגים של הרפורמציה בפולמוס הפרוטסטנטי נגד היהודים: מחקרי בוחן כיצד התייחסו והגיבו מלומדים פרוטסטנטים לוויכוחים עם קתולים או עם פרוטסטנטים אחרים תוך כדי עימות עם היהודים - ומזווית אחרת, כיצד 'הקשרים' יהודיים השפיעו על תיאורם של קונפליקטים פנים-נוצריים. במקביל, מחקרי בוחן כיצד התייחסויות ותגובות אלה לרפורמציה עיצבו את הפולמוס האנטי-יהודי של המאות ה-16 וה-17, וממקמות אותה ביחס לפולמוס הנוצרי-יהודי שקדם לו. באופן מופשט יותר: מחקרי מתחקה אחר השפעתה של 'נוכחות' יהודית על שיח נוצרי, ואחר השפעתו של שיח נוצרי על ההתמודדות עם 'נוכחות' יהודית.

תקציר ביוגרפי: בוגר תואר ראשון בחוג להיסטוריה ובתוכניות אמירים (רוח) ובית הספר להיסטוריה, ותואר שני בחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית. מחקרי עוסק בייצוגים של הרפורמציה בתוך הפולמוס הפרוטסטני-יהודי במאות ה-16 וה-17.

פרסומים:

“Sebastian Münster and His Sources: The Messiah in Rome and the Convergence of Christian-Jewish Polemic and Intra-Christian Conflict,” Journal of Early Modern Christianity 8 (2021): 135-151.

"'Such an Illumination Cannot Occur': Anthonius Margaritha, the Reformation, and the Polemic against the Jews," Archiv für Reformationsgeschichte 111 (2020): 55-77.

"אפוקליפסה של משבר נוצרי: 'אלגוריה קדושה' של יאן פרובוסט כתגובה לראשית הרפורמציה", מוזה: כתב עת לתלמידי מחקר במדעי הרוח 3 (2019): 37-20.

"בין יהדות לנצרו(יו)ת, בין אתנוגרפיה לפולמוס: כתיבתו של אנטוניוס מרגריטה על הקבלה ב'האמונה היהודית כולה', היה היה: במה צעירה להיסטוריה 14 (2019): 48-29.
 

"'Such an Illumination Cannot Occur': Anthonius Margaritha, the Reformation, and the Polemic against the Jews," Archiv für Reformationsgeschichte 111 (2020), forthcoming.

"אפוקליפסה של משבר נוצרי: 'אלגוריה קדושה' של יאן פרובוסט כתגובה לראשית הרפורמציה", מוזה: כתב עת לתלמידי מחקר במדעי הרוח 3 (2019), 37-20.

"בין יהדות לנצרו(יו)ת, בין אתנוגרפיה לפולמוס: כתיבתו של אנטוניוס מרגריטה על הקבלה ב'האמונה היהודית כולה', היה היה: במה צעירה להיסטוריה 14 (2019), 48-29.

 

מלגת רוטנשטרייך תשפ"א

מלגת נשיא תשע"ט

בוגר התכנית לתלמידי מוסמך מצטיינים תשע"ז