check
דמיטרי אזרוחי | בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח

דמיטרי אזרוחי

דימה
דמיטרי
אזרוחי
לימודים קלאסיים

החוג ללימודים קלאסיים 

נושא:  תמורות ושינויים בתפיסת תפקידם של אבירי הפנים ברפואה היוונית-רומית

מנחה: פרופ' דנה שלו, דר' אורלי לואיס

תקציר המחקר

אני מתעניין במחשבה הרפואית והביולוגית בעת העתיקה במרחב היווני-רומי. אז כהיום, הגוף ותפקודיו הפעימו, הקסימו וסקרנו רופאים, פילוסופים, אמנים ומדינאים. האופנים שבהם הגוף נתפס, פוענח, מופה ונותח שיקף את עולמם של אנשי העת העתיקה אך בה בעת גם עיצב אותו על כל רבדיו. הגוף מצליח בעת ובעונה אחת להיות זר וקרוב, נהיר וסתום, נשלט על ידי האדם אך גם שולט בו. המחקר שלי מתחיל בשאלה די פשוטה: מתי ואיך התחילו איברי הפנים לפעול? העובדה שהלב, הקיבה והריאות זזים ומזיזים חומרים אחרים ושלתנועותיהן תפקיד חשוב בפיזיולוגיה האנושית נראית מובנית מאליה. אולם, למעשה, במהלך העת העתיקה שררה מחלוקת בנוגע לתפקידיהם ותנועותיהם של איברי הפנים. הם הלכו ונעשו פעילים יותר עם חלוף הזמן. המחקר שלי מתחקה אחר השינויים הפילוסופיים, הטכנולוגיים והרפואיים שהובילו לתובנה המפליאה שבתוכנו, מבעד לעור ולעצמות, עשרות איברים זזים מבלי משים ומבטיחים את שלומנו.

תקציר ביוגרפי: דוקטורנט בחוג ללימודים קלאסיים. למדתי לתואר ראשון ושני בירושלים, תחילה בפילוסופיה ובלימודים קלאסיים ולאחר מכן רק בלימודים קלאסיים, אך עם חיבה ועניין עזים לפילוסופיה יוונית-רומית. מתעניין בהיסטוריה האינטלקטואלית של המרחב היווני-רומי ובעיקר במחשבה הרפואית והביולוגית, כמו גם בזיקות בין מחשבה זו לבין עיסוקים אינטלקטואליים אחרים ובייחוד פילוסופיה ומטאורולוגיה. את תזת המוסמך ואת עבודת הדוקטורט אני כותב במסגרת פרויקט ה-ERC, ATLOMY. Anatomy in Ancient Greece and Rome: An Interactive Visual and Textual Atlas.

פרסומים:

- Ezrohi, D., “When Teleology Fails: Aristotle on Bile as Useless Residue in Parts of Animals” (forthcoming, Scripta Classica Israelica). - Ezrohi, D. “Aristotle's Gastrointestinal System: Reconstruction and Interpretation”, in Lewis, O. et al., ATLOMY. Greco-Roman Anatomy Atlas.

שנת תחילת מלגה: תשפ"ב