check
איתמר וינשטוק-סעדון | בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח

איתמר וינשטוק-סעדון

איתמר
איתמר
וינשטוק-סעדון

חוג לפילוסופיה

נושא:  ריאליזם מוסרי בלי מחויבויות סמנטיות

מנחה: פרופ' דוד אנוך 

תקציר ביוגרפי: אני דוקטורנט בחוג לפילוסופיה באוניברסיטה העברית. תחומי העניין המחקריים המרכזיים שלי הם פילוסופיה של המוסר (בעיקר מטא-אתיקה), פילוסופיה של הלשון, ואפיסטמולוגיה. בנוסף לתחומי עניין אלה, אני מתעניין גם בפילוסופיה של הדת, וספציפית בפילוסופיה אנליטית של ההלכה.

תקציר מחקר: ריאליזם מוסרי זאת עמדה שבדרך כלל מתייחסים עליה כמורכבת משתי תזות מרכזיות - יש אמתות ועובדות מוסריות אובייקטיביות (תזה מטאפיזית), והשיח המוסרי נסוב אודות מהן עובדות ואמתות אלה (תזה סמנטית). מקובל לחשוב שאם התזה הסמנטית של ריאליזם מוסרי שקרית, גם אם זה לא גורר את שקריותה של התזה המטאפיזית, המוטיבציה להחזיק באחרונה אובדת.

אני מבקש לעמוד על המחירים של הטענה האחרונה עבור העמדה הריאליסטית, וגם לנסות להציע כיצד ניתן בכל זאת להגן או לטעון לטובת (התזה המטאפיזית של) ריאליזם מוסרי בלי מחוייבות לתזה הסמנטית, על מנת להתחמק ממחירים אלה.

 

 

פרסומים: 

 

Enoch, D., & Weinshtock-Saadon, I. (forthcoming). ‘‘Oh, All the Wrongs I Could Have Performed! Or: Why Care about Morality, Robustly Realistically Understood’’. In David Copp and Paul Bloomfield (Eds.), Oxford Handbook of Moral Realism.

 

 

 

מלגת נשיא 2021/22, תשפ"ב

מלגת מנדל למוסמך מחקרי תש"ף-תשפ"א