check
עמי אסיאג | בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח

עמי אסיאג

ami_asyag
עמי
אסיאג
ארכיאולוגיה והמזרח הקרוב הקדום

החוג לארכיאולוגיה והמזרח הקרוב הקדום

נושא המחקר: ההיסטוריה הפולחנית של אֶרֶךְ: מסורת מקומית ומסירה טקסטואלית

שם המנחה: פרופ' אורי גבאי

תקציר המחקר:  בלימודי הדוקטורט שלי אחקור את ההמשכיות והשינויים בפולחן של העיר אֶרֶךְ שבמסופוטמיה הקדומה, באלף השני והראשון לפני הספירה. אֶרֶךְ (אוּרוּךּ, כיום וַרְכַּאא שבדרום עיראק) היא מהערים העתיקות ביותר המוכרות לנו, ובעלת מסורת פולחנית ארוכה. הבסיס למחקר הוא תפילות בשפה השוּמֶרית, שנכתבו על לוחות טין בכתב היתדות, בניב האֶמֶסַל (מילולית: 'לשון עדינה', ניב המיוחד לנשים ואלות בטקסטים ספרותיים). תפילות אלה בוצעו באופן סדיר במקדשים על ידי כוהנים – בשילוב כלי נגינה, קטורת והקרבת קורבנות – ומטרתן היתה לפייס את האלים והאלות, על מנת שלא יביאו חורבן בלתי צפוי על הארץ.

תקציר ביוגרפי:  תלמיד מחקר בבית הספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל למסטרנטים מצטיינים. בעל תואר ראשון בהיסטוריה מהאוניברסיטה הפתוחה (בהצטיינות יתרה). עבודת המוסמך היא על תפילות וקינות פולחניות, הקדומות מסוגן. קורפוס התפילות מתוארך לראשית התקופה הבבלית העתיקה, מהעיר גירסו (כיום תלו, עיראק), עם התמקדות במסורת המקומית והפנתיאון של לגש, ובכתיב ההברתי שבו נכתבו הלוחות.

פרסומים:

Wasserman N. and Asyag A., “Addenda et Corrigenda to N. Wasserman, The Flood: The Akkadian Sources. A New Edition, Commentary, and a Literary Discussion, Leuven-Paris-Bristol, CT: Peeters, 2020”, NABU 2021 no. 94.

מלגת נשיא תשפ''ג

בוגר התכנית לתלמידי מוסמך מצטיינים תשפ''א