check
מור גלר | בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח

מור גלר

מור גלר
מור
גלר
החוג להיסטוריה

נושא מחקר:  סקרי דעת קהל ועתיד(י)ה של גרמניה המזרחית, 1966–1989

מנחה:  פרופ' עופר אשכנזי

תקציר מחקר:  עבודת הדוקטורט שלי תבחן את תופעת סקרי דעת הקהל בגרמניה המזרחית, שנערכו בה החל משנות השישים של המאה העשרים ועד לנפילת חומת ברלין. המחקר יבקש לחשוף את התפקידים המרובים שמחקרים אלה מילאו בשימור וברפורמה של מבני הכוח במדינה, מתוך תפקידם כאתר של משא ומתן על מציאות היומיום מחד, וכאתר של שיח וייצור ידע מאידך. באמצעות ניתוח הסקרים והדו"חות האנליטיים שהפיקו מכוני המחקר המזרח־גרמניים, אני שואפת להבין את מטרות ומגבלות מפעל הסקרים, כמו גם את האופנים בהם חוקרים ונחקרים יצרו ופירשו סוגים שונים של ידע על אודות מציאות חייהם. מתוך כך, אני מבקשת להדגיש את חשיבות הסקרים בהיסטוריה התרבותית, החברתית והפוליטית של עידן הסוציאליזם המאוחר ולפענח את האופנים בהם העניקו למשתתפים בהם דרכים בלתי־צפויות לדמיין את עתיד(י)ה של גרמניה המזרחית.

תקציר ביוגרפי:  אני תלמידת מחקר בחוג להיסטוריה ועוסקת בהיסטוריה תרבותית, בחיי יומיום ובהפקת ידע בגרמניה במלחמה הקרה. השלמתי גם את התואר הראשון והשני שלי בחוג להיסטוריה, כמו גם בתכנית המצטיינים של המכון להיסטוריה ובתכנית המוסמך של בית ספר מנדל. מאז 2018 אני עמיתה במרכז קבנר להיסטוריה גרמנית ובשנים 2019–2021 שימשתי עורכת ראשית של כתב העת "היה היה – במה צעירה להיסטוריה". לצד המחקר אני מתעניינת גם בקולנוע, בסוציאליזם ובתכנון אורבני.

פרסומים: 

מור גלר, 'איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את הסוציאליזם: חינוך ובידור בסרט המחזמר Heißer Sommer (גרמניה המזרחית, 1968)', סליל – כתב עת להיסטוריה, קולנוע וטלויזיה (פרסום עתידי)

מלגת מוסה 2021/22

בוגרת תוכנית מוסמך מצטיינים תשפ''ב